woensdag 14 mei 2008

Ook help Ik u

Jesaja 41:10
"Vrees niet, want Ik ben met u; zie niet angstig rond, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met mijn heilrijke rechterhand."

Zijn belofte om te helpen. ‘ook help Ik u’ Hij geeft ons niet alleen onze eigen kracht, maar Hij voegt er Zijn goddelijke kracht aan toe. Vroeger deden we wel eens een potje touwtrekken. Wanneer we dreigden te verliezen, riepen we anderen om een handje te helpen. Soms was dat net genoeg aanvulling om te winnen. Dat was maar spel natuurlijk, maar het aanbod van God is serieus. Hij zegt Zijn hulp toe. “Ik doe mee aan jouw kant.” Ja, zo win je natuurlijk altijd.

Gebed: “Sterke God, ik dank U dat ik met Uw hulp altijd win, niets en niemand kan mij nog verslaan, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten