dinsdag 23 december 2008

Ik vermag alle dingen in Hem, die mij kracht geeft

Filippenzen 4:13
"Ik vermag alle dingen in Hem, die mij kracht geeft."

Paulus is zeker van zijn zaak, aan kracht zal het hem nooit ontbreken. Let goed op dat er niet staat: ‘door Hem die mij kracht geeft’, maar ‘in Hem die mij kracht geeft’. Onze positie bij God is in Christus. In Hem zijn we heilig en rechtvaardig, in Hem zijn we meer dan overwinnaars, in Hem zijn we opgestaan en verheerlijkt en zitten we aan de rechterhand van God. In Hem vermag ik alle dingen. De kracht is dus van Hem en ik ben in Hem. Door zich bewust te zijn van zijn positie en identiteit bij God, kan Paulus zeggen: ik vermag alle dingen. En voor ons geldt precies hetzelfde, want ook wij bezitten onze kracht en positie in Hem.

Gebed: “Dank U, Vader, voor de opstandingskracht die we in U bezitten, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten