maandag 3 mei 2010

Heb aandacht voor mijn woorden

Spreuken 4:20 
“Mijn zoon, heb aandacht voor mijn woorden, geef aan mijn uitspraken gehoor.”

Je kan niemand dwingen tot aandacht of om gehoor te geven aan wat er wordt gezegd. Dwang werkt niet in Gods koninkrijk. Maar in de woorden ‘mijn zoon’ klinkt het verlangen van de vader door. Hij wil dat zijn zoon het goede kiest en gezegend wordt. Zo is het Gods verlangen om ons te zegenen. Alle rijkdom, alle volheid, de hele erfenis ligt voor ons klaar, maar er is een voorwaarde, namelijk dat we gehoor geven aan de oproep om in het licht te wandelen. Om de weg te gaan van de rechtvaardigen. Het is een heerlijke weg met vele hoogtepunten, maar het is een weg die je zelf moet kiezen. God heeft voor ons die weg geopend, maar we moeten hem zelf gaan.