vrijdag 6 juli 2012

Doelgericht leven

Ambitie Philippenzen 3:13-14
‘Broeders en zusters, ik beeld me niet in dat ik het al heb bereikt, maar één ding is zeker: ik vergeet wat achter me ligt en richt mij op wat voor me ligt. Ik ga recht op mijn doel af: de hemelse prijs waartoe God mij door Christus Jezus roept.’

Jezus heeft ons geroepen om vanuit genade te leven. Schuld en schaamte uit je verleden heeft Hij van je af genomen. Je mag je nu uitstrekken naar wat voor je ligt. Paulus had de Gemeente vervolgd, dat was een gruwelijk verleden, maar dat mocht hem niet langer hinderen in zijn roeping om de liefde van God te verkondigen. Mensen zouden kunnen zeggen: ‘Jij, moet jij, die de gemeente hebt vervolgd, over liefde praten?’ En dan zou Paulus zeggen: ‘Ja, juist ik, juist in mij mag je zien hoe groot Gods genade is voor zondaren.’ De duivel valt je lastig met je verleden, maar Jezus roept je om naar Hem te kijken. Zolang je Hem ziet in zijn liefde voor jou, is er geen ruimte voor je verleden. Je mag het vergeten en je uitstrekken naar de zegeningen die voor je liggen.