zaterdag 7 juli 2012

Wind je niet op

Boosheid Psalm 37:8
‘Wind je niet op, laat je woede varen, erger je niet, dat brengt maar onheil.’

Hoe meer je probeert je niet te ergeren, des te meer let je op datgene wat je ergert. We hebben ook zo’n leuk bordspel dat ‘Mens erger je niet’ heet. Ik denk dat er geen spel te vinden is waarbij de pionnen en het bord zo vaak door de lucht zijn gevlogen uit woede en ergernis. Frustratie, woede, ergernis, het zijn emoties die zich opdringen als we merken dat we de controle missen om dingen te laten verlopen zoals wij wensen. Niet doen, zegt de Bijbel, dat brengt alleen onheil. Wat dan? Hoe reageer je dan op situaties die jou lijken te benadelen? Richt je blik op Jezus. Hij zegt dat Hij voor je zorgt. Hij brengt je in Zijn rust en vrede, waarin je elke situatie aan kan. Door boosheid toe te laten in je gedachten, verlies je je rust. De duivel weet dit en probeert daarom je boosheid op te wekken. Maar Jezus zegt: ‘Kom bij mij en ik geef je rust. Ik weet wie je bent, ik ken je gedachten, ik weet wat je nodig hebt, vertrouw op mij.’