maandag 21 januari 2013

Alles is mogelijk

Flexibiliteit Filippenzen 4:13
‘Alle dingen zijn mij mogelijk door Christus, Die mij kracht geeft.’

Een prachtige uitspraak van geloof. Ook in de Psalmen lees je zo’n zinnetje: Ik zal niet sterven, maar leven. Wat is er aan de hand? Paulus heeft ondersteuning nodig, hij kan niet altijd in zijn eigen onderhoud voorzien, maar weigert hulp te eisen, wat hij als apostel wel had kunnen doen. Hij had recht op ondersteuning. De Bijbel is er duidelijk over dat gemeentes verplicht zijn om degenen die hen geestelijk voedsel geven, te onderhouden met aardse gaven. Paulus vond het een eer om daar geen gebruik van te maken, behalve als mensen het vrijwillig en uit liefde gaven. In dit gedeelte van de brief aan de Filippenzen bedankt Paulus voor de hulp die hij heeft ondervonden. Tegelijk zegt hij er achteraan: ‘Ik kwam niets tekort, want de Heer zorgt voor mij. Ik zal overleven, want de Heer geeft mij kracht. Dit toont het hart van Paulus, het is op God gericht. Hij heeft de Geest van Christus die bereid is te lijden voor het evangelie. Als je omstandigheden moeilijk zijn, ga dan niet in de put zitten, maar stel je vertrouwen op God. Hij zal uitkomst geven en kracht, zodat je ertegen bestand bent. Maak niemand verwijten, geloof dat alles mogelijk is door Christus die kracht geeft en die je leert om in vrede te leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten