dinsdag 5 maart 2013

Erger je niet

Competitie Prediker 7:9
'Wees niet te spoedig geergerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.'

Wie kent niet het populaire spel 'Mens erger je niet'? Ik herinner me dat wij thuis een versie speelden waar mensch nog met ch werd gespeld. De pionnen vlogen vaak door de lucht bij ons thuis kan ik melden. Dat spel roept juist ergernis op en zegt vervolgens: erger je niet. Dat moet wel door een duivelse geest zijn bedacht. Ergernis kennen we allemaal, de vraag is hoe je ermee omgaat. Je kunt er heel snel mee afrekenen door je gedachten op Gods glimlach over jouw leven te richten. Hij begrijpt je en Hij blijft je glimlachend aankijken. Alsof Hij zegt: 'Maak je toch niet zo druk, Ik ben er toch om voor je te zorgen?' Dwazen kennen Gods glimlach niet, ze geloven niet in Hem. De ergernis is in hen gaan wonen, permanent. Dat is pas droevig. Je zou maar zo'n mens zijn, die zich voortdurend ergert. Die kan toch niet gelukkig zijn? Alle ergernis en boosheid mag je naar Jezus toe rollen en Hij kijkt glimlachend naar je en zegt: 'Goed zo, geef die rommel maar aan Mij, neem jij maar Mijn vrede en vreugde en blijf alsjeblieft vrolijk. Er zijn er al zoveel die zich ergeren.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten