dinsdag 12 maart 2013

God hoort je en helpt je

Twijfel Jesaja 59:1
'Zie, de hand des HEREN is niet te kort om te verlossen, en zijn oor niet te onmachtig om te horen;'

Je hebt wel eens een situatie waarvan je denkt: 'Dit komt nooit meer goed.' Het kan gaan om een relatie die definitief stuk is, of om een ziekte die ongeneeslijk is verklaard door artsen. Het kan gaan om financiƫle problemen, of situaties waarin je wordt gepest of vervolgd. Het kunnen ook gedachten zijn die je blijven achtervolgen en warover je al vaak gebeden hebt. Teleurstelling is een van de redenen, waarom mensen het opgeven. 'Ik heb gebeden', zeggen mensen dan, 'maar het helpt niet, God reageert niet.' Maar deze tekst zegt, dat het niet waar is. God luistert wel en Hij helpt je wel. Maar geloof je er nog in? God is niet beperkt in Zijn mogelijkheden. Hij is niet onverschillig ten opzichte van jou. Het bewijs daarvoor is Jezus. God heeft het beste en kostbaarste gegeven om ons te verlossen en te helpen. We zijn verlost, we zijn bevrijd, we zijn Gods geliefde zonen en dochters en ja, Vader weet wat we nodig hebben. Hij zal ons alles schenken uit genade. Je hoeft niet te smeken, je mag het verwachten omdat Hij het heeft beloofd. Je mag wel smeken als dat je oplucht, maar het helpt niet. God schenkt uit liefde en uit genade en Hij schenkt overvloedig. Klinkt dat als wartaal? Nee, het is de waarheid en die zal waar blijken door geloof en vertrouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten