woensdag 27 maart 2013

Laat je niet misleiden

Ambitie MattheĆ¼s 4:8-10
'Wederom nam de duivel Hem mede naar een zeer hoge berg en hij toonde Hem al de koninkrijken der wereld en hun heerlijkheid, en zeide tot Hem: Dit alles zal ik U geven, indien Gij U nederwerpt en mij aanbidt.'

De duivel heeft geen rechten, maar hij probeert ons in zijn greep te krijgen door de begeerte der ogen. Voor een kind van God geldt altijd: God is mijn bron. Heb ik koninkrijken nodig, dan zal God me die geven. Abraham wilde geen geschenken aannemen van de koning van Sodom, want God was zijn bron. Toen Jezus de duivel ontmoette in de woestijn, moest de verlossing aan het kruis nog plaatsvinden. De duivel kon toen nog de aarde aanbieden, maar Jezus wist dat Hij alles zou krijgen van Zijn Vader. Na het kruis zegt Hij: 'Mij is gegeven alle macht, in de hemel en op de aarde.' De duivel heeft ons niets anders aan te bieden dan de dood. Jezus is gekomen om onze boeien los te maken. We zijn vrij en kunnen de duivel weerstaan door te zeggen: 'Ik heb jou niet niet nodig, want in Christus Jezus bezit ik reeds de hemel en de aarde. Hij is mijn leven en mijn voorziener.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten