dinsdag 10 december 2013

God geniet van jou

2TimotheĆ¼s 2:6
‘De landman, die de zware arbeid verricht, moet het eerst van de vruchten genieten.’

Vroeger heb ik veel modelauto’s en modelvliegtuigen gebouwd. Soms moest je dan met een penseel met een haar een lijntje trekken op een band. Als dat dan gelukt was kon ik er minutenlang verrukt naar kijken. Nu stelt mijn gepruts niets voor ten opzichte van het werk wat Jezus heeft verricht, maar ik kan me voorstellen dat Hij elke dag verrukt naar ons kijkt en geniet van Zijn volmaakte werk. Mensen die dood waren en slaven van de zonde, leven weer als vrije kinderen van God. Niet langer worden ze beheerst door de duisternis, maar nu worden ze elke dag mooier door het levendmakende werk van de Heilige Geest. Er is feest in de hemel bij elke zondaar die zich bekeert, maar hoe groot moet de vreugde zijn om al die veranderde en levende kinderen. Laten we er vandaag eens bij stilstaan dat we Gods vreugde zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten