zondag 16 maart 2008

Dan zal ik wandelen op ruime baan, want ik zoek uw bevelen

Psalm 119:45
“Dan zal ik wandelen op ruime baan, want ik zoek uw bevelen.”

Gisteren zagen we dat God ons oproept zijn weg te bewandelen opdat het ons welga. Vandaag zien we het gevolg. Je mag verwachten dat het je welgaat, omdat je Gods bevelen zoekt. Nu is het gevaar dat je denkt dat je dat dan verdient, maar het is geen verdienste als je Gods zegen gaat ervaren. Als je in Nederland op de weg rijdt in plaats van ernaast zul je ook zegen ervaren. Dat gaat gewoon veel beter. Die weg is er voor gemaakt om gezegend te worden, dat is geen verdienste, maar genade. We hebben geen weg verdiend, maar God heeft hem gemaakt en wijst ons erop te gaan. Dan kun je met vertrouwen zeggen, dat je zal wandelen op ruime baan.

Gebed: “Vader, dank u voor uw weg en dat u mij die aanwijst, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten