zaterdag 22 maart 2008

Een nieuw hart zal ik u geven

Ezechiƫl 36:26
"Een nieuw hart zal Ik u geven en een nieuwe geest in uw binnenste; het hart van steen zal Ik uit uw lichaam verwijderen en Ik zal u een hart van vlees geven."

De Here Jezus stierf niet allen voor onze schuld, maar vooral voor ons hart. Een nieuw hart is wat we nodig hebben. Geen hart vol zelfgerichtheid en zelfmedelijden, maar een hart vol liefde, een gevend hart, een zegenend hart. Geen stenen hart vol wetten en regels en veroordeling, maar een hart dat leeft en vol genade is. Gods hart is uitgestort in ons hart door de Heilige Geest. Hij is begonnen, Hij maakt het helemaal af.

Gebed: “Vader, ik dank u dat u mijn stenen hart verandert in een hart met gevoel, net als dat van u, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten