dinsdag 29 april 2008

Ik, de HERE, zijn behoeder...

Jesaja 27:3
"Ik, de HERE, zijn behoeder, zal hem aldoor drenken; opdat niets hem beschadige, zal Ik hem nacht en dag behoeden."

God spreekt hier over Zijn wijngaard, zijn bezit. Hij is de Landman en de Here Jezus is de Wijnstok en wij zijn daaraan de ranken. Als God over Zijn wijngaard spreekt, spreekt Hij over ons, zijn kinderen. God zegt hier dat Hij onze behoeder is, onze beschermer. Hij waakt over ons leven, omdat we Zijn eigendom zijn. We zijn met een dure prijs gekocht en betaald. Het lichaam, het leven en het bloed van de Here Jezus is gegeven om ons tot deel van Gods Wijngaard te maken. En Hij, de Behoeder, waakt over Zijn kostbare bezit.

Gebed: “Vader, ik dank U, dat U mijn bewaarder bent voor eeuwig, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten