dinsdag 22 april 2008

En gij zult Mij eren

Psalm 50:15
"Roep Mij aan ten dage der benauwdheid, Ik zal u redden en gij zult Mij eren."

Als we gemerkt hebben dat Gods woord betrouwbaar is, als we gemerkt hebben dat God doet wat Hij zegt, als we Zijn liefde voor ons werkelijk in geloof aannemen, dan gaan we Hem prijzen. God zoekt aanbidders, dat zijn mensen die vol zijn van verwondering over de liefde en genade van God, omdat ze dat aan hun eigen lijf hebben ondervonden. God geeft geen uitredding omdat Hij graag geĆ«erd wil worden. Hij geeft uitredding omdat Hij van ons houdt. Het gevolg is dat we Hem gaan eren en aanbidden. We beantwoorden Zijn liefde met onze liefde voor Hem. ‘Gij zult Mij eren’ is dan ook geen opdracht, maar een rechtstreeks gevolg van het ontmoeten van Gods liefde en trouw.

Gebed: “Lieve Vader, dank u dat u mijn ogen opent voor wie u bent, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten