woensdag 25 februari 2009

Want Gij hebt mijn leven gered van de dood

Ps.56:13
"Op God, wiens woord ik prijs, op de HERE, wiens woord ik prijs, op God vertrouw ik, ik vrees niet; wat zou een mens mij aandoen? Op mij, o God, rusten geloften, U toegezegd, lofoffers zal ik U betalen, want Gij hebt mijn leven gered van de dood; immers ook mijn voet van aanstoot, zodat ik voor Gods aangezicht mag wandelen in het licht des levens."

Temidden van haters en vijanden op Gods woord vertrouwen, dat is krachtig geloof. David kende die kracht en ook Davids Zoon, Jezus Christus leefde uit die kracht. Op God, wiens woord ik prijs, vertrouw ik. Bij de beproeving in de woestijn vertrouwde Jezus op Gods woord. In de hof van Gethsemane vertrouwde Hij op Gods woord. Aan het kruis in zijn dood vertrouwde Hij op Gods woord. Gods woord is betrouwbaar. Het leven van Jezus is gered van de dood, dat van David trouwens ook. De God van de uitreddingen is trouw geweest aan Zijn woord. Laten wij allen die geloven God prijzen, want Hij heeft ons leven gered van de dood.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten