maandag 23 februari 2009

Zie, God is mij een helper, de Here is het, die mij schraagt.

Psalm 54:4
"Zie, God is mij een helper, de Here is het, die mij schraagt. Hij zal het kwaad vergelden aan wie mij benauwen, verdelg hen in uw trouw. Ik zal U vrijwillig offers brengen, ik zal uw naam loven, HERE, want hij is goed; omdat Hij mij gered heeft uit alle benauwdheid, zodat mijn oog met vreugde op mijn vijanden zag."

David werd gered uit alle benauwdheid, maar David is een beeld van Christus. Ook Hij werd gered uit alle benauwdheid van Golgotha. De Hebreeƫnbrief zegt dat Hij het kruis op zich heeft genomen, om de vreugde die voor Hem lag. Deze psalm zegt dat Hij met vreugde [in zijn hart] op zijn vijanden zag. Niet de vijanden gaven Hem vreugde, Hij zag de vreugde erna. Zo mogen wij ons ook opstellen in de benauwdheid. God is mij een helper, de Here is het die mij schraagt. Vrede en vreugde vullen je hart wanneer je denkt aan wat er na de benauwdheid komt. Die vreugde en vrede geeft alleen God.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten