dinsdag 24 april 2012

Noem mij zijn naam

Spreuken 30:4
“Wie is naar de hemel geklommen en weer afgedaald? Wie heeft de wind met zijn handen gevangen?
Wie heeft het water in zijn mantel gebonden? Wie heeft de grenzen van de aarde bepaald?
Noem mij zijn naam, en de naam van zijn zoon, als je die kent.”

Wie kan zich meten met God de Schepper? Wat hebben we in te brengen tegen de wijsheid van God? We kunnen alleen maar verwonderd zijn, dat deze grote God van hemel en aarde naar ons omziet en ons liefheeft. De Vader en Zijn Zoon, wie kent ze? Wie doorgrondt ze? Wie wil zich met hen meten? Het is de genade van God dat we niet omkomen in onze trots en het is Zijn liefde voor ons die ons laat leven. ‘Wees stil en weet dat IK BEN uw God.’ Kijk ’s avonds eens naar de sterren en bedenk dan dat ze zijn ontstaan uit het spreken van God. En bedenk dan eens met welke kracht en gezag Hij spreekt als Hij zegt: ‘Ik heb je lief mijn kind.’