donderdag 13 december 2012

Nieuwe kleren

Wanhoop Psalm 30:11
‘U hebt mijn klacht veranderd in een dans, mijn rouwkleed weggenomen, mij in vreugde gehuld.’

Wat een glorieus moment moet het zijn geweest voor onze Heer toen Hij kon opstaan uit de dood. De straf was betaald en er was niets meer over van zonde en schuld. Ik kan me voorstellen dat Jezus een paar vreugdesprongen heeft gemaakt toen Hij uit de dood weer in het leven stond om het zo maar eens te zeggen. In werkelijkheid is Hij nooit uit het leven geweest, want Hij is zelf het leven. Onvernietigbaar is Zijn leven en zelfs de dood moest buigen en alle rechten aan Jezus geven. Hij heeft nu de sleutels van de dood en het dodenrijk, Hij heerst over alles. Het rouwkleed is weggenomen en in plaats daarvan is er een vreugdekleed. Zoals de ‘verloren zoon’ thuiskwam en zijn oude kleren werden vervangen door nieuwe, zo is Jezus weer thuisgekomen in de hemel. En Hij niet alleen, wij ook. Want waar Hij is, zijn ook wij, ons leven is verborgen in Hem. En zoals Hij is, zijn ook wij in deze wereld. Het rouwkleed over alles wat misging hebben we ingeruild voor het kleed der gerechtigheid. We dragen nu met Jezus de klederen des heils. De glorie van God straalt ervan af en vrede en vreugde vergezellen ons. Eens een rouwkleed, voor altijd een feestgewaad.