maandag 15 april 2013

Al wat ik heb is God

Doodsangst Psalm 73:26
'Al bezwijkt mijn hart en vergaat mijn lichaam, de rots van mijn bestaan, al wat ik heb, is God, nu en altijd.'

Een prachtige psalm over vertwijfeling en niet begrijpen, waarom het kwaad ook goede mensen treft. 'Ik was verbitterd', zegt de psalm, totdat ik uw heiligdom betrad. De dagelijkse zorgen krijgen een ander perspectief in Gods heiligdom. In plaats van je te beklagen, ga je zien hoe gezegend je bent. Niet door je ziekte, of je tekort, maar door Gods liefde en trouw. Hij verandert het tijdelijke in het eeuwige. Hij kan je hart zo vervullen dat je zegt: 'Al bezwijkt mijn hart en al vergaat mijn lichaam.' Het is geen issue meer. Het gaat om heel andere dingen. Het gaat om God. Hij is tot in eeuwigheid bij me. En Hij is tot in eeuwigheid voor me. Hij is mijn God. Hij heeft in mijn lot een keer gebracht. Ik zie weer scherp, ik heb weer toekomst, ik heb een hoopvolle toekomst, niet omdat ik goede omstandigheden heb, maar omdat ik God heb. De rots van mijn bestaan, al wat ik heb, is God, nu en altijd. Moet je je ziekte en tekort dan maar dragen, nee, je mag weten dat God dat voor je heeft opgelost in Christus. Je mag geloven dat Hij je uit dat dal zal leiden door Zijn woord en Geest. Verander je blikveld van je probleem naar de Oplossing en wees dankbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten