donderdag 4 april 2013

Eet wat goed voor je is

Tevredenheid Jesaja 55:2
'Waarom zou u uw geld uitgeven aan voedsel, dat u geen kracht geeft? Waarom zou u betalen voor etenswaren, die niets waard zijn? Luister, dan zal Ik vertellen waar u voedsel kunt krijgen dat goed is voor uw ziel!'

Waarom spannen veel mensen zich tot het uiterste in om te ontvangen wat ze gratis kunnen krijgen? Omdat het lekker is om te zeggen: 'Dat heb ik zelf gedaan, dat heb ik zelf verdiend, het is mijn eigen verdienste en ik krijg alle eer.' Religie is hierop gebaseerd, maar de genade zegt: 'Je kunt het niet zelf, al doe je nog zo je best, je faalt en schiet overal tekort. Laat Mij het je geven.' Jezus is gekomen om te redden, om te bevrijden, om te genezen, om het verlorene te vinden. Dat was de situatie, mensen waren ondanks hun inspanningen gebonden, ziek, verloren. Wie dat blijft ontkennen, kan geen genade ontvangen. Genade is voor mensen die beseffen, dat ze het zelf niet kunnen. Genade is geen aanvulling op onze inspanningen, het is de vervanging ervan. Waarom blijf je iets proberen wat onmogelijk is? Je kunt jezelf niet rechtvaardigen voor God. Jezus is onze rechtvaardigheid, onze wijsheid, onze heiligheid, onze goedkeuring bij God. Dat is het voedsel wat goed is voor onze ziel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten