maandag 8 april 2013

Verheug je in de Heer

Ontevredenheid Jesaja 12:2-3
'Zie, God is mijn heil, ik vertrouw en vrees niet, want mijn sterkte en mijn psalm is de HERE HERE, en Hij is mij tot heil geweest. Dan zult gij met vreugde water scheppen uit de bronnen des heils.'

De gemoedstoestand van een mens wordt bepaald door zijn gedachten. Waar je over nadenkt, roept een bepaalde emotie op. Dat kan bezorgdheid zijn, of angst, droefheid of teleurstelling. Maar ook blijdschap en geluk, vrede en vreugde zijn mogelijk. Waar kies je voor, welke gevoelens heb je het liefst? Paulus zegt: 'Verheug je altijd in de Heer, dan zal Zijn vrede je gedachten beschermen.' Dat is precies waar deze tekst over gaat. 'Zie God is mijn heil.' Wanneer je zulke dingen uitspreekt, omdat je ze ook gelooft, zal dat heilzaam zijn voor je gevoelens en je gedachten. Door dat te doen schep je water uit de bronnen des heils. Verheug je in de Heer. Hij is je sterkte en je psalm. Vertrouw op Hem en vrees niet. Waarom zou je somber zijn als je ook blij kan wezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten