zondag 24 augustus 2008

Ik zal u niet donker aanzien, want Ik ben genadig

Jeremia 3:12
"Ik zal u niet donker aanzien, want Ik ben genadig, luidt het woord des HEREN, Ik zal niet altoos blijven toornen."

Israƫl had een verbond gesloten met God, maar ze werden ontrouw en de toorn van God kwam over hen. Ze werden weggevoerd in ballingschap en dat brak Gods hart. God is genadig en toorn gaat daar tegenin. Veel mensen hebben angst voor God vanwege hun zonden, dat is niet nodig. De toorn is afgewenteld op de Here Jezus en God kan weer voluit genadig zijn. De zonden van de hele wereld zijn op het Lam van God gelegd. Hij heeft ze weggenomen, ze bestaan niet meer.

Gebed: “Liefdevolle God, wat ben ik blij dat U ons genadig bent geweest en dat U ons niet donker aanziet, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten