zaterdag 20 september 2008

Wie op de HERE vertrouwt, is onaantastbaar

Spreuken 29:25
"Vrees voor mensen spant een strik, maar wie op de HERE vertrouwt, is onaantastbaar."

Onaantastbaar betekent letterlijk niet te raken door bederf, niet af te breken, niet te schaden. Wie op de Heer vertrouwt is onaantastbaar, maar wat betekent dat dan? Moet ik genoeg vertrouwen hebben? En als ik nu net tekort kom, ben ik dan wel aantastbaar? Nee, het gaat hier niet om onze inspanning om te vertrouwen, maar het gaat om het feit dat God te vertrouwen is. Hij is onze gerechtigheid, Hij heeft ons die positie gegeven die ons onaantastbaar maakt. We hebben de goedkeuring van mensen niet meer nodig. God heeft ons goedgekeurd. We zijn onaantastbaar door het offer van Jezus Christus.

Gebed: “Vader, help mij om niet te vergeten dar ik onaantastbaar ben, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten