maandag 10 november 2008

De rechtvaardige staat als een duurzame grondslag

Spreuken 10:25
"Als de stormwind voorbijgaat, dan is de goddeloze niet meer, maar de rechtvaardige staat als een duurzame grondslag."

De stormen treffen ieders leven, maar wat een verschil tussen de goddeloze en de rechtvaardige. Na de storm staat de rechtvaardige nog steeds stevig op zijn plaats, maar de goddeloze is niet meer. David zegt: Al ga ik door een dal van diepe duisternis, ik vrees geen kwaad, want Gij zijt bij mij. Dat is het verschil. God beschermt ons. Hij draagt ons. Hij helpt ons. Hij geeft de moede kracht. Hij vermeerdert sterkte. En als het dal achter ons ligt, zien we voor ons grazige weiden, leven en overvloed.

Gebed: “Vader, help mij om in de storm mijn oog op U te richten, zodat ik staande blijf, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten