zaterdag 24 april 2010

De weg van de wijsheid

Spreuken 4:11 
“Ik heb je de weg van de wijsheid gewezen, op rechte paden heb ik je gevoerd.”

Wat een genoegen is het voor God als zijn kinderen naar Hem luisteren en verder gaan op de rechte paden. Want Hij weet dat ze dan gezegend zullen worden. De Here Jezus is Gods wijsheid, maar ook Gods weg. We zijn er uit genade op geplaatst door het geloof en mogen nu de zegen verwachten van het volbrachte werk van Christus. Ik moet denken aan mijn moeder, die me als kind in de bus zette en zei: ‘Aan het einde zal je tante je eruit halen.’ Zit je dan vol vrees in de bus of geniet je van de rit? Dat hangt af van het vertrouwen dat je hebt in je moeder. God heeft ons op de juiste weg geplaatst. Hij moedigt ons aan om deze weg niet te verlaten. De zegen zal er zijn. Wees niet bevreesd, maar geloof alleen en geniet.