vrijdag 12 juli 2013

Ik hoor mijn herder

Johannes 10:27-28
‘Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven.’

Het enige wat de schapen doen is de stem van de herder herkennen en hem volgen. Hoe eenvoudig kan het zijn. De Herder zorgt voor eeuwig leven en absolute bescherming. Jezus zegt dat de schapen van Hem zijn, Hij heeft ze gekocht en betaald. Hij houdt van Zijn schapen en kent ze bij name. Hij weet wie we zijn, is vertrouwd met onze gedachten, kent onze vragen en spreekt tot ons. ‘Wees niet bevreesd’, zegt Hij. ‘Ik ben met je alle dagen.’ Hoor hoe de Herder Zijn schapen toespreekt en voel je veilig bij Zijn woorden. Waar je Zijn woorden hoort kan de Herder niet ver zijn. Niemand kan jou uit Zijn hand roven, Hij houdt je vast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten