dinsdag 21 juni 2022

Jubel om Gods trouw

Psalmen 71:5 ‘Want Gij zijt mijn verwachting, Here HERE, mijn vertrouwen van mijn jeugd aan;’ 

Als mijn auto problemen krijgt, bel ik de wegenwacht. Ik vertel waar ik sta en wat de klachten zijn en zij vertellen dat ze eraan komen, maar dat het nog wel een uurtje kan duren. En dan begint het wachten. Maar het is een wachten met zekerheid, er komt hulp, er komt een oplossing. Vergeleken met de wegenwacht is onze Vader in de hemel een veel betrouwbaardere hulp. Je roept Hem aan en dan kun je gerust zijn, de hulp is onderweg. In deze psalm worden allerlei bedreigingen genoemd, het leven van de psalmist staat onder grote druk, maar zijn vertrouwen is op God en op Zijn gerechtigheid. Van de moederschoot aan heeft hij dit geleerd en gedaan. Zijn leven werd door velen als een wonder beschouwd, maar hij kende het geheim: het is mijn God die redt, op Hem kan ik vertrouwen. En dan kwam er jubel in zijn hart en begon hij te zingen. Wat een mooie psalm en wat praktisch ook. David leefde zo, Jezus leefde zo en wij mogen het ook.