woensdag 28 januari 2009

De HERE is mijn kracht en mijn schild

Psalm 28:7
"Geprezen zij de HERE, want Hij heeft gehoord mijn luide smekingen. De HERE is mijn kracht en mijn schild; op Hem vertrouwde mijn hart en ik werd geholpen. Daarom juicht mijn hart en loof ik Hem met mijn lied. De HERE is hun kracht, een veste des heils is Hij voor zijn gezalfde. Verlos dan uw volk en zegen uw erfdeel, weid hen en draag hen tot in eeuwigheid."

David schrijft: de HERE is mijn kracht en even later: de Here is hun kracht. David de koning van IsraĆ«l strijdt een geloofsstrijd met het oog op de zegen voor zijn volk. David is een echte koning, Hij gaat zelf het gevecht aan, maar bidt dat zijn volk wordt gezegend. Daarin is David een beeld van Christus. De Koning der gerechtigheid, die alle onrecht op zich nam om ons te kunnen rechtvaardigen. David weerspiegelt Jezus. Laten wij de gezindheid van David en van Jezus overnemen: “Op Hem vertrouwde mijn hart en ik werd geholpen.” David werd verlost van zijn vijanden, Jezus werd verlost uit de dood. En wij? Wij zijn het erfdeel dat wordt gezegend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten