maandag 15 juni 2009

O HERE, mijn erfdeel en mijn beker

Psalm16: 5
"O HERE, mijn erfdeel en mijn beker, Gij zelf bestendigt wat het lot mij toewees.
De meetsnoeren vielen mij in liefelijke dreven, ja, mijn erfdeel bekoort mij."

Ben je blij met jezelf? Ben je blij met je leven? David was dat wel. Hij besefte maar al te goed, dat zijn koningschap van God kwam. Het was hem geschonken. David was koning uit genade. Het was geen makkelijk leven en hij heeft veel moeten strijden tegen vijanden, maar uiteindelijk wist hij dat dit zijn erfdeel was voor eeuwig. Nooit zou het ontbreken aan een troonopvolger, had God beloofd. Ons erfdeel is in Christus. Je zou ook kunnen zeggen: ons erfdeel is Christus. Zijn leven, zijn naam, zijn positie, zijn bezit, alles deelt Hij met ons. De Here heeft het zo besloten. Hem komt de eer toe voor eeuwig.