zaterdag 27 juni 2009

Wat voor gewin ligt er in mijn bloed, in mijn nederdalen in de groeve?

Psalm 30:9
"Wat voor gewin ligt er in mijn bloed, in mijn nederdalen in de groeve? Kan het stof U loven, kan dat uw trouw vermelden? Hoor, HERE, en wees mij genadig, HERE, wees mij een helper."

Het bloed van David geeft geen gewin, het lost niets op als hij sterft en in het dodenrijk komt. De dood brengt geen eer aan God, integendeel. Daarom kan David slechts zeggen: ‘Wees mij genadig Here.’ En dat gebed is verhoord, niet alleen voor David, maar voor allen die zich vanuit hun wanhoop tot God wenden. Het gewin ligt in het bloed van Jezus. Zijn bloed mocht niet worden prijsgegeven aan de dood. Zijn leven en sterven zou de dood juist vernietigen. God is onze Helper, Hij heeft ons verlost van de angst voor de dood. We zijn met Hem gestorven en opgestaan en nu leven wij met Hem tot in eeuwigheid. Prijs God.