zondag 27 september 2009

Ik wil horen wat God, de HERE, spreekt;

Psalm 85:8
“Ik wil horen wat God, de HERE, spreekt; want Hij zal van vrede spreken tot zijn volk en tot zijn gunstgenoten; maar laten zij niet terugkeren tot dwaasheid.”

Er zijn heel veel sprekers met heel veel meningen, maar er is maar een God. En als Hij spreekt, spreekt Hij over vrede. Shalom. ‘Vrede geef Ik u, Mijn vrede laat Ik u’, zei de Here Jezus. Ook Hij sprak van vrede, maar gaf die ook. Vrede betekent heelheid voor elk gebied van je leven. Heelheid voor je huis, je huisgenoten en je huisraad. Vrede voor je handel en wandel. Vrede van God ontvang je door vrede met God. God spreekt over wie je bent voor Hem en over Zijn liefde voor jou. Over de waarde van het kruis en het opstaan van Jezus uit de dood. Over rechtvaardigheid en verzoening, over herstel en leven. Als je luistert naar Gods stem hoor je geen verwijt, geen veroordeling, geen afkeuring. Dat alles heeft Jezus voor je gedragen. Als God spreekt, laat Hij Zijn hart zien. Hij spreekt over jouw kostbare leven en dat niemand dat kan roven uit Zijn hand. Hij spreekt over onbezorgdheid en vreugde. Hij omarmt je en geeft je het gevoel en de zekerheid van veiligheid en geborgenheid. Wie de liefde van God leert kennen, gaat vanzelf het kwade haten. Dat is de vrucht van liefde. Wie niet luistert naar Gods stem, leert nooit wat vrede is.