dinsdag 17 november 2009

Ik zal niet sterven, maar leven en ik zal de daden des HEREN vertellen.

Psalm 118:17
“De HERE is mijn sterkte en mijn psalm, Hij is mij tot heil geweest. Hoort! jubellied en zegezang in de tenten der rechtvaardigen: De rechterhand des HEREN doet krachtige daden, de rechterhand des HEREN verhoogt, de rechterhand des HEREN doet krachtige daden! Ik zal niet sterven, maar leven en ik zal de daden des HEREN vertellen.”

De rechterhand des Heren staat hier in het middelpunt. We weten allemaal wie daar is aan de rechterhand van de Vader. Hij is mij tot heil geweest. De krachtige daden zijn volbracht. We zijn verhoogd uit de vernedering, verlost uit de dood en uit de macht van de zonde. Ik zal niet sterven maar leven. Alles in dit gedeelte draait om wat Jezus heeft gedaan en om wat de gevolgen ervan zijn. Daarom is er jubellied en zegezang. Laten we stoppen onszelf in het middelpunt te plaatsen en vanaf nu alleen spreken over de rechterhand des Heren, die ons zoveel vreugde heeft gebracht.