woensdag 18 november 2009

Dit is de poort des HEREN, de rechtvaardigen gaan daardoor binnen.

Psalm 118:20
“De HERE heeft mij zwaar gekastijd, maar aan de dood heeft Hij mij niet overgegeven. Ontsluit mij de poorten der gerechtigheid, ik zal daardoor binnengaan, ik zal de HERE loven. Dit is de poort des HEREN, de rechtvaardigen gaan daardoor binnen.”

Deze psalm openbaart de weg naar gerechtigheid. Het is een poort die door de Here Jezus is geopend. Dwars door de dood moest Hij gaan om die weg voor ons te ontsluiten. De Here Jezus is zwaar gekastijd, maar Hij deed het met vreugde, omdat Hij wist dat de poort der gerechtigheid daardoor zou opengaan. En wie mogen er nu binnengaan? De rechtvaardigen! Maar er is toch niemand rechtvaardig voor God? Niet in jezelf vind je de rechtvaardigheid, maar wel in Christus. Hij heeft jou rechtvaardig gemaakt door Zijn zware kastijding. Wat een liefde.