donderdag 28 februari 2013

Gods genade is groter dan het kwaad

Boosheid Romeinen 12:19-21
'Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here. Maar, indien uw vijand honger heeft, geef hem te eten; indien hij dorst heeft, geef hem te drinken, want zo zult gij vurige kolen op zijn hoofd hopen. Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.'

Wie zich laat overwinnen door het kwade, maakt van zichzelf een slachtoffer, meestal een die heel kwaad is. Kwaadheid om het onrecht dat je wordt aangedaan is een primaire reactie. Je wordt vanzelf kwaad, je voelt het diep van binnen. Op dat moment moet je een besluit nemen: 'Zo was ik lang genoeg kwaad, want mijn zaak is in handen van de Heer. Hij treedt voor mij op, Hij zal het vergelden.' Vanuit het besef van Zijn liefde word je weer rustig en heb je plezier, omdat het de boze niet is gelukt je te overwinnen. Jezus heeft het kwade overwonnen aan het kruis en ons Zijn goedheid geschonken. Laat Zijn vrede heersen in je hart, door je meteen tot Hem te keren met vreugde, als je voelt dat het kwade zich aan je opdringt. Ja, er zijn mensen die je misbruiken, kleineren, mishandelen, pijn doen, enz. Maar wat een kracht is ons gegeven in de liefde van God, dat we ons kunnen verweren door genade. Laat Zijn vrede je hart binnenstromen, prijs Hem om Zijn hulp en uitredding en laat geen ruimte over voor negatieve gedachten. God houdt van je. Hij zal voor je zorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten