zaterdag 8 januari 2022

Onder welke bediening wil je leven

2CorintiĆ«rs 3:9 ‘Want indien de bediening, die veroordeling brengt, heerlijkheid was, veel meer is de bediening, die rechtvaardigheid brengt, overvloedig in heerlijkheid.’ 

Twee bedieningen, de ene brengt veroordeling en de andere brengt rechtvaardigheid. Welke van de twee zou jij kiezen? De eerste kwam met heerlijkheid, de tweede met overvloedige heerlijkheid. Welke zou jij kiezen? Toch kiezen de meeste christenen voor de eerste, de bediening van de wet die veroordeling brengt. Daarom zeggen ze ook steeds dat ze slecht zijn, zondaren, geneigd tot alle kwaad. Wie kiest voor de tweede bediening, die van de genade, spreekt heel andere taal. Zo iemand zegt: ‘Ik ben rechtvaardig, ik ben geliefd, ik ben Gods kind en ik leef onder Gods zegen.’ Mozes bracht door de wet de ware aard van de mens aan het licht. Jezus bracht door de genade de ware aard van God de Vader aan het licht. Onder welke bediening wil je leven, de bediening die veroordeling brengt, omdat het over je eigen onvolmaakte inspanningen gaat, of de bediening die zegt: ‘Je bent met Christus gestorven en met Hem opgestaan tot nieuw leven.’ Aanvaard je vrijspraak en leef. Ik kies voor de laatste. Jezus is mijn leven, mijn gerechtigheid en mijn roem. In Hem leef ik onder overvloedige heerlijkheid.