vrijdag 29 mei 2009

Dat is de luister van al zijn gunstgenoten. Halleluja.

Ps 149:9 

"De lofverheffingen Gods zijn in hun keel, een tweesnijdend zwaard is in hun hand, om wraak te oefenen aan de volken, bestraffingen aan de natien; om hun koningen met ketenen te binden en hun edelen met ijzeren boeien; om het beschreven vonnis aan hen te voltrekken. Dat is de luister van al zijn gunstgenoten. Halleluja." 

We staan er niet zo vaak bij stil, maar er zal over de aarde geoordeeld worden. Allen die de genade van de Heer niet hebben willen aannemen, worden geoordeeld. Allen die het heil hebben afgewezen, blijven onder de toorn van God. Het oordeel is enkel weggenomen voor hen die met Christus gestorven, begraven en opgestaan zijn, de gelovigen. God de Vader heeft iedereen de macht gegeven om een kind van God te worden, door Jezus als Verlosser en Redder te aanvaarden en te volgen. Paulus vraagt aan de Corintiƫrs of ze soms niet weten dat we over engelen zullen oordelen? Wanneer Christus het koningschap op aarde opeist bij zijn komst, zullen de zijnen met Hem regeren en met Hem oordelen. Aan de ene kant de vreugde, de lofverheffingen, maar aan de andere kant het zwaard, het oordeel, omdat het Woord van reddding niet is aanvaard. Het wordt de luister van zijn gunstgenoten genoemd, om het recht en de gerechtigheid op aarde te herstellen. Maar het is nu nog de dag des heils. Laten we de boodschap van Gods genade en redding verkondigen voor allen die Hem nog niet hebben aanvaard. Dat is niet alleen ons recht, maar ook onze plicht.