zondag 25 maart 2012

Als rechtvaardigen heersen

Spreuken 29:2
‘Als rechtvaardigen heersen, is het volk verheugd, als een goddeloze aan de macht is, jammert het volk.’

Jezus heeft ons vrijgemaakt van de heerschappij van de zonde. Nu leef ik niet meer voor mezelf, maar voor Hem die mij liefheeft. Jezus heeft de gelovigen toegerust om te leven en als koningen te heersen. Ik mag vreugde brengen op plaatsen van gejammer. Ik mag nu heersen over ziekte en ik mag vloeken verbreken. Ik mag vrijheid verkondigen aan gevangenen. Ik mag verlorenen zoeken en terugbrengen bij de herder. Gebrokenen van hart mag ik troosten en ik mag het aangename jaar van God verkondigen. De Geest van Jezus is in mij. Niet meer ik leef, maar Christus leeft in mij. Je kan het leven op aarde volgen, door te letten op de mensen. Waar ze juichen heerst Jezus, waar ze jammeren heerst de dood.