zondag 4 oktober 2020

Goddelijke zekerheid

Jesaja 43:13 ‘Ook voortaan ben Ik dezelfde en niemand redt uit mijn hand. Ik werk, en wie zal het keren?’

Als mens kun je onderhevig zijn aan stemmingen, je bent niet elke dag even vrolijk. Soms zit het mee en soms tegen. Allemaal heel menselijk, maar niet hoe God is. God heeft geen last van stemmingen, zijn houding tegenover ons hangt niet af van de dag. Hij laat weten elke dag dezelfde te zijn. Hij laat ook weten, dat niemand kan omkeren of tegenhouden wat Hij doet. Dat is goed nieuws voor alle twijfelaars. God houdt van je, niet vanwege vandaag of gisteren, maar omdat Hij van je houdt. Ook morgen zal dat zo zijn. God heeft ons Zijn reddingsplan bekendgemaakt vanaf de eerste bladzijde van de Bijbel. Hij heeft het uitgevoerd uit liefde en zal ons daarom zegenen en liefhebben in de toekomst, zoals Hij ons vandaag liefheeft en zegent en zoals Hij dat in het verleden deed. God werkt aan Zijn grote heilsplan, om alles onder één naam samen te brengen en wie zal dat keren? Wanneer we ons wat somber voelen, omdat het vandaag niet meezit, dan moeten we eens aan Gods liefde denken. Hij is met ons, alle dagen, en heeft ons lief, alle dagen, tot Zijn plan volkomen is uitgewerkt en God alles is en in allen. Zeg tegen jezelf: ‘God heeft me lief en Hij zegent me vandaag, morgen en tot in eeuwigheid.’